ထူးဆန္းေသာ သစ္စိမ္းတစ္ရြက္

၁၉၀၇ ခုႏွစ္ အင္ထရင္း  အတန္းတြင္ အတူတကြ ပညာသင္ဖူးေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအနက္ ကိုအုန္းခင္မွာ စကားအနည္းဆံုး၊ စာအက်က္ဆံုးျဖစ္၍ အားလပ္ေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္ စုရံုးကာ စကားေျပာၾကေသာ၀ိုင္းထဲ၌ ဘယ္ခါမွ်မပါဘဲ သစ္ပင္ရိပ္တြင္ စာတစ္အုပ္ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ေ ေျမႀကီးကိုတုတ္ျဖင့္ ေရးျခစ္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ေယာက္တည္းေနေလ့ရွိ၏။ ေက်ာင္းမွထြက္၍ ကသာၿမိဳ ့၌ တစ္ႀကိမ္ေတြ ့ဆံုမိၾကေသာအခါ ကိုအုန္းခင္မွာ ေဒါက္တာစာေမးပြဲေအာင္ခဲ့၍ အစိုးရေဆးရံုႀကီးတြင္ လက္ေထာက္ဆရာ၀န္အျဖစ္ႏွင့္ အမွဳထမ္းလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ၏။ ထိုအခါမွစ၍ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ ကိုအုန္းခင္တို ့မွာ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြအျဖစ္သို ့ေရာက္သြားၾက၍ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ စာေပးစာယူ ျပဳလုပ္ကာ အေရးႀကီးေသာကိစၥႏွင့္ အႀကံအစည္မ်ားကို တိုင္ပင္ေလ့ရွိၾက၏။ မ်ားမၾကာမီ
ေဒါက္တာအုန္းခင္သည္ အစိုးရအလုပ္မွထြက္၍ ေဆးဆိုင္ဖြင့္ၿပီးလွ်င္ အရပ္ဆရာ၀န္အျဖစ္ႏွင့္ လူနာမ်ား လက္ခံကုသခဲ့ရာ စိတၱဇေရာဂါႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ လူနာမ်ားကုသျခင္းအလုပ္တြင္ အလြန္နာမည္ေကာင္းခဲ့သျဖင့္ ကသာၿမိဳ ့သာမက တနိဳင္ငံလံုးရွိ ဆရာ၀န္မ်ားကပင္ သူ၏ပညာစြမ္းကို ၀န္ခံၾကသည္ျဖစ္၍ စိတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေရာဂါသည္မ်ားကို သူ ့ထံသို ့ညႊန္တတ္ၾကေလသည္။
ေဒါက္တာအုန္းခင္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ စစ္ႀကီးအတြင္း၌ ကသာၿမိဳ ့ကို ဂ်ပန္တို ့ဗံုးႀကဲခ်စဥ္က ဗံုးဆန္ထိမွန္ေသဆံုးခဲ့ရာ သူ၏ဇနီးေဒၚသန္းရင္သည္ ေဒါက္တာႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို ့ခင္မင္ရင္းႏွီးသည့္အျဖစ္ကို သိရွိသည္ျဖစ္ရာ စိတ္ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြႏု္ပ္၏ ၀ါသနာကိုလည္း ရိပ္မိသည္ႏွင့္ ေဒါက္တာအုန္းခင္၏ မွတ္တမ္းမွတ္စုမ်ားကို ကၽြႏု္ပ္ထံသို ့ေပးပို ့လိုက္ေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သြားေလသူ မိတ္ေဆြေဒါက္တာ၏ လက္ေရးျဖင့္ေရးသားထားေသာ မွတ္တမ္းမ်ားကို အားလပ္သည့္အခါတိုင္း အပ်င္းေျပဖတ္ရွဳမိေလရာ ထိုမွတ္တမ္းတို ့မွာ စိတၱဇေရာဂါစြဲကပ္ေသာ လူနာမ်ားအေၾကာင္းျဖစ္၍ စိတ္အေၾကာင္းကို လိုက္စားလာခဲ့ေသာ ကၽြႏု္ပ္အဖို ့စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။ ထိုမွတ္တမ္းမ်ိဳးအနက္ ေအာက္ပါ အျဖစ္အပ်က္မွာ စိတ္ပညာသမားမ်ားသာမက သာမာန္စာဖတ္ပရိသတ္တို ့အတြက္လည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွသည္ျဖစ္၍ ၀တၳဳသြားအေနျဖင့္ ေရးကူးေဖာ္ျပလိုက္ရေပသည္။

ေဒါက္တာအုန္းခင္၏မွတ္တမ္း


ဘုန္းႀကီးလူထြက္ ဦးေကတုမွာ ကသာၿမိဳ ့အနီးရွိ ဇရစ္ေခ်ာင္ရြာကေလးတြင္ ထင္ရွားေသာ ေျမပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ ရဟန္းဘ၀၌ ဦးေကတုသည္ ပထမႀကီးေအာင္ တရားေဟာေကာင္းပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္၍ ေျမပိုင္ရွင္ မုဆိုးမေဒၚဖြားရင္ႏွင့္ အေၾကာင္းဆံုစည္းသည္တြင္ ရဟန္းဘ၀မွ ထြက္ခဲ့ေသာ္လည္း လူမည္မေခၚဘဲ ရဟန္းဘြဲ ့ကအတိုင္း ဦးေကတုဟူ၍ပင္ ရပ္ရြာက ေခၚေ၀ၚလွ်က္ရွိၾက၏။ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ ႏွာတံေပၚေပၚႏွင့္ ရုပ္ရည္သန္ ့ျပန္ ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္ျပင္ ရဟန္းဘ၀၌ စာတတ္၍ တရားေဟာေကာင္းခဲ့ေသာ အရွိန္အေစာ္ေၾကာင့္ ကသာၿမိဳ ့ေပၚတြင္ အစိုးရအရာရွိမ်ားမွစ၍ အထက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ ရွိေလသည္။ ေဒၚဖြားရင္မွာ ဦးေကတုႏွင့္ အေၾကာင္းပါၿပီးသည့္ေနာက္ တစ္ႏွစ္မၾကာမီ အနိစၥေရာက္ခဲ့ရာ သူ၏ပထမေယာကၤ်ား ဦးဘပြားကုတ္ကတ္သမွ် ေဒၚဖြားရင္ဖို ့ဟူ၍၎။ ေဒၚဖြားရင္ေခၽြတာသမွ် ဦးေကတုဖို ့ဟူ၍၎။ ရပ္ရြာကျပက္ရယ္ျပဳ ေျပာဆိုတတ္ၾကေလ၏။
ဦးေကတုသည္ ေဒၚဖြားရင္ ေသဆံုးသည့္ေနာက္ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ မုဆိုးဖိုအျဖစ္ႏွင့္ တူႏွင့္တူမကေလးမ်ားကို ေခၚယူကာ အတူတကြ ေနထိုင္လ်က္ရွိရာ ကၽြႏု္ပ္သည္ ၀န္ေထာက္ဦးခ်စ္စု၏ ေနအိမ္တြင္ သူႏွင့္မၾကာခဏ ေတြ ့ဆံုမိၾကေလသည္။ အဂၤလိပ္စာတတ္တစ္ေယာက္ မဟုတ္သျဖင့္ အေနာက္တိုင္းမွ ေလာကဓာတ္ပညာအေၾကာင္းကို နားမလည္ေသာ္လည္း အခ်ိဳ ့ေသာဘုန္းႀကီးလူထြက္မ်ားကဲ့သို ့ျမင္းမိုရ္ေတာင္မေတြ ့သမွ် ကမၻာမဟုတ္ႏိုင္ဟူ၍ မျငင္းဘဲ မွတ္သားဖြယ္ရွိသမွ်ကို ျမန္မာစာေပမ်ားႏွင့္ ညွိႏွိဳင္းကာ နာယူတတ္ေလသည္။
အဘိဓမၼာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို ့က ေရွ ့မသန္း၀န္ ့သည့္နည္းတူ ဦးေကတုကလဲ ေလာကဓာတ္ပညာႏွင့္ ဆိုင္ရာဗဟုသုတမ်ားတြင္ ျငင္းလံုးမထုတ္ဘဲ မွတ္ေလ့ရွိသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို ့လူစုႏွင့္ အလြန္အစပ္တည့္လွ်က္ရွိ၏။ ဦးေကတုသည္ အခ်ိဳ ့ေသာဘုန္းႀကီးလူထြက္မ်ားကဲ့သို ့ေလးကၽြန္းတစ္ျမင္းမိုရ္ဟူေသာ စကားသည္ ဘုရားမပြင့္မီကတည္းက ဟိႏၵဴတို ့အစဥ္အလာ ယူဆလာၾကသျဖင့္ ဘုရားေဟာအစစ္ မဟုတ္သည့္အျဖစ္ကို ဒုန္းမေ၀းဘဲ ျမန္မာျပည္၌ ညဥ္ ့သန္းေခါင္ျဖစ္လွ်င္ မြန္းတည့္ေသာတိုင္းျပည္၊ ေနထြက္စတိုင္းျပည္၊ ေန၀င္စတိုင္းျပည္မ်ား ရွိၾကသည္ဟူေသာ အျခင္းအရာကို အလြန္သေဘာက် နားလည္ဟန္ရွိ၏။
အဘိဓမၼာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို လူၿပိန္းနားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းစြာ ေျဖဆိုတတ္သျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို ့အရာရွိတစုအနက္တြင္ အလြန္အသံုး၀င္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပရာ ဤသူ၌ ထူးျခားေသာ အမူအရာတခုမွာ ကၽြႏု္ပ္တို ့ႏွင့္ အတူ၀ိုင္းဖြဲ ့ကာ စကားေျပာေနၾကသည့္အတြင္းမွပင္ တခါတရံဖ်တ္ခနဲျဖစ္သြား၍ ၾကမ္းေပၚသို ့အခ်ိန္အတန္ၾကာသည့္တိုင္ေအာင္ စိုက္ေငးေတြေ၀ကာ ၾကည့္ေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤအေၾကာင္းကို ကၽြႏု္ပ္တို ့အားလံုး သတိျပဳမိၾကသျဖင့္ တခါတရံ ဦးေကတု မရွိခိုက္တြင္ ထိုအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြး၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေတာၾကဖူးေသာ္လည္း ဘယ္သူကမွ် ေက်နပ္ေလာက္ေသာ အေျဖကို မေပးႏိုင္ေခ်။
တေန ့သ၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ ၀န္ေထာက္ ဦးခ်စ္စု၏ ေနအိမ္၌ ဦးေကတုႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ဆံုမိၾကရာတြင္ အဂၤလိပ္မဂၢဇင္းတေစာင္၌ စိတ္အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြႏု္ပ္ေရးသားဖူးသည္ဟု ၾကားဖူးသျဖင့္ အဘိဓမၼာႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္လိုပါသည္ဆို၍ ဘာသာျပန္ဆိုေပးရန္ ဦးေကတုက ေတာင္းပန္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္မွာလည္း သၿဂၤ ဳိလ္က္ို စိတ္ပိုင္းမွ်သာ သင္ခဲ့ဖူး၍ သေဘာမေပါက္သည္ႏွင့္ ဦးေကတုက ခ်ိန္ကိုက္လိုသည္ ဆိုျခင္းကို သေဘာက်လွသျဖင့္ အားလပ္ေသာအခ်ိန္တြင္ ဘာသာျပန္ျပပါမည္ဟု ကတိထားခဲ့ဖူးေလသည္။
ထိုည၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထားခဲ့ေသာကတိကို သတိရသည္ႏွင့္ မဂၢဇင္းစာအုပ္ကို ယူ၍ အစမွအဆံုးတိုင္ ျမန္မာဘာသာသို ့ျပန္ဆိုေရးသားၿပီးလ်င္ ေနာက္တေန ့နံနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္္ရင္း ဇရစ္ေခ်ာင္ရြာဘက္သို ့လွည့္၍ ဦးေကတုေနအိမ္သို ့၀င္ေလ၏။ ဦးေကတုသည္ ေကာ္ဖီႏွင့္ဘီစကြတ္မုန္ ့မ်ားျဖင့္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရင္း ကၽြႏု္ပ္၏ ဘာသာျပန္ဆိုခ်က္ကို ဖတ္၍ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာၾကားၿပီးေနာက္--
တု။ ။ေနရာက်လိုက္ေလ ေဒါက္တာ၊ ဒီထဲမွာ ေရးထားတဲ့အေ ၾကာင္းအရာေတြဟာ က်ဳပ္အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ ကိုက္ေနပါၿပီေကာဗ်ာ။ ဒီလိုဆိုရင္ က်ဳပ္ဒီအေၾကာင္းကို ခင္ဗ်ားဖြင့္ၿပီး ေျပာရအံုးေတာ့မွာဘဲ။
ထိုအခါ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဦးေကတု၏ ထူးဆန္းေသာ အမူအရာအေၾကာင္းကို သတိရသျဖင့္ ေဆးဖိုး၀ါးခ ရမွဳထက္ ပညာဗဟုသုတတို ့ကို ေမွ်ာ္လင့္သည္ျဖစ္၍ (ေျပာေသးတာေပါ့ဗ်ာ) ဟုျပန္ေျပာလိုက္၏။
တု။ ။သို ့ေသာ္ က်ဳပ္အေၾကာင္းကို မေျပာမီ တစ္ခုေတာ့ မွာထားပါရေစ။ ဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္သူ ့မွ ခင္ဗ်ားမေျပာလိုက္ပါနဲ ့ေနာ္။
ႏုပ္။ ။ စိတ္ခ်ပါ။
တု။  ။ ဇနီး မဖြားရင္ ကြယ္လြန္တဲ့ေနာက္၊ က်ဳပ္မွာ သူထားခဲ့တဲ့ လယ္ေျမကေလးအေပၚက လယ္ေထာက္ခကေလးနဲ ့သံုးေလာက္ စြဲေလာက္ရွိေတာ့ အၿငိမ္းစား ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ အလုပ္မရွိလို ့ပ်င္းကလဲပ်င္းတာနဲ ့တတ္တဲ့ပညာ မေနသာဆိုတာလို စာျပန္ပြဲ၀င္တဲ့ ရဟန္းသာမေဏမ်ား လြယ္ကူပါေစဆိုၿပီး သူတို ့အတြက္ ဋီကာေတြ က်ဳပ္ေရးခဲ့တယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ ့ကက်ဳပ္ရဲ ့ရဟန္းဒကာကလဲ စာပံုႏွိပ္တိုက္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေတာ့ က်ဳပ္ေရးတဲ့ ဋီကာေတြကို စာအုပ္ရိုက္ဖို ့တာ၀န္ယူတယ္။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ေန ့ေရာညေရာ စာေရးတဲ့အလုပ္နဲ ့ခ်ည္း အခ်ိန္ကုန္ခဲ့တာ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ရွိသြားဘီ။ ဒီအေတာအတြင္းမွာ က်ဳပ္ရဲ ့၀ါသနာတစ္ခုက လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ရင္း အလုပ္လုပ္တတ္ေလေတာ့ ညတိုင္း ႏွစ္ကရား  သံုးကရား ကုန္ခဲ့တယ္။ တစ္ေန ့ေတာ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က က်ဳပ္၀င္းထဲက လက္ဖက္ပင္ကို ျမင္သြားရာမွာ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်င္းေသာက္ရင္ လက္ဖက္ရြက္ အစိမ္းခပ္ေသာက္တာဟာ အင္မတန္ေကာင္းတယ္လို ့ေျပာသြားတယ္။ သူေျပာတဲ့အတိုင္း က်ဳပ္ကတေန ့စမ္းေသာက္ၾကည့္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းေနတာေတြ ့ရတာကိုးဗ်။
ႏုပ္။ ။ ဘယ္ပံုေကာင္းတာလဲခင္ဗ်ာ၊ စိမ္းေရႊေရႊမနံဘူးလား။
တု။ ။ အစကေတာ့ နံသလိုလိုဘဲ။ သို ့ေသာ္ သူေကာင္းပံုက အနံ ့အရသာမွာ ဒီေလာက္မဟုတ္ဘူးဗ်။ စာေရးရာမွာ စိတ္ကူးသိပ္ေပၚတာဘဲ။ ႏွစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ၿပီးေရးလိုက္ရရင္ ဘာမွမေျပာနဲ ့ေတာ့ ဒီ ့အရင္က စိတ္ကူးမရတဲ့ အႀကံအစည္ေတြ တသီတသန္းႀကီး ေပၚလာၿပီး လက္ကေနာက္က လိုက္သြားရံုဘဲဗ်ိဳ ့။ သူ ့ဘာသာသူ ေရးသြားေတာ့တာပဲ။
ႏုပ္။ ။ ဟုတ္ပါ့မလားခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးပါဘူး။ ေသာက္တဲ့လူလဲ ေသာက္ၾကပါရဲ ့။
တု။ ။ သူမ်ားေတာ့ မဆိုႏိုင္ဘူး၊ က်ဳပ္ေတာ့ျဖင့္ သိပ္ေနရာက်တာပဲဗ်ိဳ ့၊ ဥာဏ္ကို ၾကည္လင္ၿပီး အလိုလို ရႊင္ေနေတာ့တာပဲ။
ႏုပ္။ ။ စေသာက္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ။
တု။ ။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါး ရွိသြားၿပီေကာ။ အထူးသျဖင့္ တခုေကာင္းတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူ ့ေသာက္ၿပီး စာေရးရင္ အိပ္ခ်င္တယ္လို ့ဘယ္ေတာ့္မွမရွိဘူး။ မိုးလင္းအထိ ထိုင္ေရးျခင္ လဲျဖစ္တာပဲ။ ေတြေ၀ျခင္း၊ ထိုင္းမွိဳင္းျခင္း၊ ေညာင္းညာျခင္းေတာင္ မရွိဘူးဗ်။ ဒါအသာထားၿပီး က်ဳပ္ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာရအုန္းမယ္။ မႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန ့ညက သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ထဲမွာ က်ဳပ္လိုျခင္တဲ့ စာတစ္အုပ္ကို သြားယူရင္း ဘုန္းႀကီးနဲ ့စကားေကာင္းေနလို ့ေတာ္ေတာ္ညဥ့္နက္သြားတယ္။ ၁၀နာရီေက်ာ္ေလာက္ ရွိေတာ့မွ ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းလာၿပီး ဆိုက္ကားတစ္စီးေတြ ့တာနဲ ့အိမ္ျမန္ျမန္ေရာက္ျခင္ လို ့ေျခက်င္မေလွ်ာက္ဘဲ ဆိုက္ကားနဲ ့ျပန္လာခဲ့တာကိုးဗ်။ ဒါနဲ ့ပိုလိုကြင္းႀကီးထဲ ေရာက္ေတာ့ လကလည္း တိမ္ကေလးေတြ ဖံုးသြားလို ့မိုက္အသြားမွာ ဆိုက္ကားနံေဘး က်ဳပ္မ်က္ႏွာနဲ ့တဲ့တဲ့ဆယ္ေတာင္ေလာက္မွာ မီးပြင့္ကေလးႏွစ္ပြင့္ ဘြားကနဲေပၚလာတယ္ဗ်။ က်ဳပ္က ဘယ့္ႏွာပါလိမ့္မလဲလို ့စိုက္ၾကည့္ေနရင္း လမင္းက ၀င္းကနဲေပၚလာရာမွာ ခုနင္က မီးကေလးႏွစ္ပြင့္ဟာ တျခားမဟုတ္ဘူးဗ်။ ေမ်ာက္ကေလးတစ္ေကာင္ရဲ ့မ်က္လံုးႏွစ္လံုး ျဖစ္ေနတာကိုးဗ်။ ေမ်ာက္ကေလးက နက္လိုက္တာ ေမွာင္လို ့။ သူက ဘာလုပ္သလဲဆိုေတာ့ က်ဳပ္နဲ ့တဲ့တဲ့ ႀကီးေျပးလိုက္လာၿပီး မ်က္ႏွာ က်ဳပ္ဘက္လွည့္လို ့မ်က္လံုးႏွစ္လံုးက ေစ့ေစ့ပါေအာင္ စိုက္ၾကည့္လိုက္ေနတာကိုးဗ်။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ဆိုက္ကားသမားကို (ေဟ့ေမာင္ရင္ ဟိုဟာ ဘာေကာင္ကေလးလဲေဟ့) လို ့ေမးလိုက္တယ္။ (ဘယ္မွာလဲဦးရဲ ့)့ ဆိုလို ့လက္ညွိဳးထိုးျပေတာ့ သူကၾကည့္ၿပီး (ဘာေကာင္မွ မရွိပါကလားဦးရဲ ့) တဲ့။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ငါဘာျဖစ္ပါလိမ့္မလဲလို ့မ်က္လံုးေတြ ဘာေတြပြတ့္ၿပီး ၾကည့္ျပန္ေတာ့လဲ ဒီလိုဘဲ က်ဳပ္ဘက္မ်က္ႏွာလွည့္ၿပီး က်ဳပ္နဲ ့တဲ့တဲ့ႀကီးေျပးလိုက္ေနတဲ့ ေမ်ာက္နက္ကေလးကို ျမင္ရျပန္တာပဲ။
ႏုပ္။ ။ ဒီအခါမွာ ၾကက္သီးေတြ ဘာေတြ ထလာေသးသလား။
တု။ ။ ဘာၾကက္သီးမွ မထဘူး။ ေၾကာက္လဲ မေၾကာက္ေသးဘူး၊ သို ့ေသာ္ က်ဳပ္က ျမင္ရၿပီး ဆိုက္ကားသမားက မျမင္ရဘူးဆိုတာေတာ့ နည္းနည္းအံ့ၾသ သြားတယ္၊ ဒီလိုနဲ ့ပိုလိုကြင္းအဆံုးေရာက္လို ့ဆိုက္ကားရပ္ၿပီး ပိုက္ဆံေပးေနေတာ့ ေမ်ာက္ကေလးကလဲ က်ဳပ္နဲ ့ဆယ္ေတာင္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ရပ္ၿပီးထိုင္ေစာင့္ေနတယ္။ ဒီတခါေတာ့ နဲနဲတုန္လွဳပ္လာၿပီ။ သို ့ေသာ္ လူႀကီးတန္မဲ့နဲ့့ ေၾကာက္တတ္တယ္ဆိုတာ အထင္မခံျခင္တာနဲ့ ့့ဘာမွမေျပာပဲ ဆိုက္ကားသမား လွည့္ျပန္သြားမွ က်ဳပ္က ခ်ံဳေတြၾကားက လမ္းကေလးအတိုင္း ျဖတ္ၿပီး ဇရစ္ေခ်ာင္ဘက္ ေလွ်ာက္လာခဲ့တာ ေမ်ာက္ကေလးက က်ုပ္ေနာက္ကကပ္ၿပီး လိုက္လာခဲ့တယ္။ ဒီအခါက်ေတာ့ ဆယ္ေတာင္ မကြာေတာ့ဘူး၊ က်ဳပ္ေနာက္က ကပ္လ်က္ လိုက္လာေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့က်ဳပ္က ရပ္တဲ့ၿပီး ရုတ္တရက္ ေနာက္လွည့္၊ လက္ကတုတ္ေကာက္နဲ ့သူ ့မ်က္လံုးႏွစ္လံုးအၾကားကို ခ်ိန္ထိုးလိုက္တယ္။
ႏုပ္။ ။ေတာ္ေတာ္ရဲေပသားပဲ။
တု။ ။ ရဲလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေၾကာက္အားလန္ ့အားနဲ ့လုပ္လိုက္မိတာပဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္ျဖစ္သြားသလဲ သိလား။
ႏုပ္။ ။ ဆိုစမ္းပါဦးဗ်ာ။
တု။ ။ က်ဳပ္ရဲ ့ တုတ္ဖ်ားဟာ သူ ့မ်က္လံုးၾကားထဲကို တဲ့တဲ့ႀကီး ၀င္သြားတယ္ဗ်။ သူေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ဒါနဲ ့့က်ဳပ္က တုတ္ေျမွာက္ၿပီး သူ ့ေခါင္းကို ရိုက္ျပန္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဘာကိုမွ မရိုက္မိဘူးဗ်။ သူကေတာ့ ေနရာကလဲ မေရြ ့ဘူး။ က်ဳပ္ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး ငုတ္တုတ္ႀကီး ထိုင္ေနတယ္။ ဒီတုန္းက က်ဳပ္ေတာ္ေတာ္ကေလး လွမ္းေသးတယ္။ သို ့ေသာ္လည္း စိတ္ကိုရဲေဆးတင္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရြတ္ၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္သြားရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။
ႏုပ္။ ။ ရြတ္ေတာ့ေကာ၊ ေပ်ာက္မသြားဘူးလား။
တု။ ။ မေပ်ာက္ပါဘူးဗ်ာ၊ လိုက္လ်က္ လိုက္လ်က္ပါပဲ။ ဒါနဲ ့လူတစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သာတဲ့ ခ်ံဳၾကားလမ္းကေလးက ထြက္လာလို ့လမ္းက်ယ္ေရာက္ေတာ့ ေမ်ာက္က က်ုဳပ္ေနာက္ကမလိုက္ေတာ့ပဲ က်ဳပ္နံေဘးတဲ့တဲ့က ယွဥ္ၿပီးလိုက္လာတယ္ဗ်။ တံတားေပၚေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ သူက တံတားလက္ရမ္းေပၚက တက္ေလွ်ာက္တယ္။ သူ ့မ်က္ႏွာကေတာ့ ဘယ္ဘက္မွမလွည့္ဘူး၊ က်ဳပ္ဘက္ခ်ည္းလွည့္ၿပီး က်ဳုပ္ကိုအၿမဲစိုက္ၾကည့္ လိုက္တာပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ တရြာလံုးလိုလို အိပ္ကုန္ၾကၿပီ။ တစ္အိမ္တေလေလာက္သာ မီးခြက္ကေလး ျမင္ရေတာ့တယ္။ ရြာလမ္းေပၚမွာဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္မွ မေတြ ့ရေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ ့တံတားေပၚက ဆင္းၿပီး လမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူ ့အကဲသိရေအာင္ အိမ္ဘက္ကို မေလွ်ာက္ဘဲၿမိဳ ့ဘက္ကို ျပန္ေလွ်ာက္ၾကည့္တယ္။ ဒီေတာ့လဲ သူကက်ဳပ္သြားရာ လိုက္တာပဲ။ သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္လဲ သုတ္သုတ္လိုက္တယ္။ ေျဖးေျဖးေလွ်ာက္လဲ ေျဖးေျဖးလိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုး အိမ္ေရာက္လို ့၀င္းတံခါးဖြင့္ၿပီး ၀င္လာေတာ့ ၀င္းထဲေရာက္ေအာင္ လိုက္တာပဲဗ်။ အိမ္ေပၚတက္လာေတာ့လဲ အိမ္ေပၚေရာက္ေအာင္ တက္လိုက္လာေတာ့တာပဲ။

 
ႏုပ္။ ။ ခက္လွခ်ည္ကလားဗ်ာ၊ တေစၦတို ့ မွင္စာတို ့ဆိုရင္လဲ အိမ္ေပၚေရာက္ေအာင္ တက္မလိုက္ႏိုင္ဘူး ဆိုပါကလား။
တု။ ။ ဘာရယ္လို ့ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူးဗ်၊ အိမ္ေပၚေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္က အကဲသိရေအာင္ တူကေလးဖိုးေတကို အခန္းထဲေခၚၿပီး က်ဳပ္ကကုလားထိုင္ေပၚမွာ ထိုင္ေတာ့ ေမ်ာက္က စားပြဲေပၚမွာ တက္ထိုင္တယ္ဗ်၊ ဖိုးေတ၀င္လာလို ့ေပ်ာက္မလားမွတ္တယ္၊ မေပ်ာက္ရွာဘူးဗ်။ စားပြဲေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ကေလးထိုင္ ေနေတာ့္တယ္၊ က်ဳပ္က (ဟဲ့ ဖိုးေတ စားပြဲေပၚမွာ ဘာလဲဟဲ့) လို ့ေမးလိုက္ေတာ့္ ဖိုးေတက (ဘာမွမရွိပါကလား ဦးေလး၊ စာအုပ္ေတြပဲ) တဲ့။ ဒီေတာ့ သူ ့ဟာက က်ဳပ္တစ္ေယာက္တည္း ျမင္ရတယ္၊ ဒီ့ျပင္လူ ဘယ္သူမွ မျမင္ရဘဲဟာကိုးဗ်။ ဆိုက္ကားသမားေလးကလဲ ဒါေၾကာင့္ မျမင္ဘူးေျပာတာပဲ။ ဒီေတာ့္ က်ဳပ္က ဘယ္လို စဥ္းစားသလဲဆိုရင္ ဒီဟာ ဘာမွမဟုတ္ဘူး၊ တေစၦလဲမဟုတ္ဘူး၊ မွင္စာလဲမဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ တစ္မ်ိဳးလို ့ပဲ ေအာက္ေမ့မိတယ္။ အိပ္ပ်က္လို ့ေသာ္၎၊ အစာမေၾကလို ့ေသာ္၎၊ ျဖစ္တန္ရာရဲ ့လို ့စဥ္းစားမိတယ္။ သို ့ေသာ္ သူလုပ္ပံုေတြက ေရွ ့ေလွ်ာက္ၿပီး သိပ္ထူးဆန္းတယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ ထင္တာသက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ေပဘူးထင္တယ္။
ႏုပ္။ ။ေနပါဦးဗ်၊ ဒီတစ္ညတည္းဘဲ မဟုတ္ဖူးလား။
တု။ ။ ဘယ္က ဟုတ္လိမ့္မလဲဗ်ာ၊ ဒီတစ္ညတည္းဆိုရင္ေတာ့ က်ဳပ္က အေရးလုပ္ၿပီး ေျပာေတာင္ေျပာမေနဘူး၊ ေနဦးဗ်၊ က်ဳပ္ေျပာဦးမယ္။ နားေထာင္စမ္းပါဦး။
ႏုပ္။ ။ေျပာစမ္းပါဦးဗ်ာ။
တု။ ။ ဒါနဲ ့အဲဒီညက အိပ္ရာထဲ ရုတ္တရက္ မ၀င္ေသးဘဲ အိမ္ေရွ ့ခန္းမွာ ထိုင္ၿပီး ပရိတ္ေတြရြတ္၊ စာေတြျပန္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ပါဠိေရာအနက္ပါရြတ္။ ဘယ့္ႏွယ့္မွ မရွိဘူးဗ်။ စားပြဲေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ေလးထိုင္ၿပီး က်ဳပ္ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ေနတာဘဲ။ သူ ့မ်က္လံုးေတြကေတာ့ နဲနဲေမွးသြားသလို ထင္ရရဲ ့။ ႏို ့ေပမဲ့ အၾကည့္ကေတာ့ မပ်က္ဘူး။ ေမွးေမွးလဲၾ ကည့္လ်က္ပဲ။ ျပဴးျပဴးလဲ ၾကည့္လ်က္ပဲ။ မ်က္ေတာင္ေတာင္ မခတ္ဖူးဗ်။ ဒါနဲ ့နာရီျပန္တစ္ခ်က္ထိုးေတာ့မွ အိပ္ရာခန္းထဲ၀င္ၿပီး အိပ္မယ္လုပ္ေတာ့ ..လား..လား.ဗ်ာ..၊ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္လာၿပီး က်ဳပ္ခုတင္နံေဘးက စားပြဲကေလးေပၚမွာ တက္ထိုင္ပါေလေရာဗ်ာ။ က်ဳပ္ကျခင္ေထာင္ခ်၊ မီးအိမ္ကိုၿငိမ္းၿပီး သူ ့လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီလိုပဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး က်ဳပ္ကိုၾကည့္ေနတာပဲ။ ဒီညက ႏွစ္ခ်က္တီးေက်ာ္ေတာ့မွ ေမွးခနဲေပ်ာ္သြားၿပီး ေလးနာရီေလာက္မွာ ႏိုးလာလို ့လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ ့ေနရာကကို မေရြ ့ဘူးဗ်။ ေမးကေလးေထာက္ၿပီး က်ဳပ္ကိုၾကည့္ေနလ်က္ပဲ။
ႏုပ္။ ။ ဇြဲေကာင္းလိုက္ပါေပ့ဗ်ာ။
တု။ ။ ေအာင္မယ္၊ ဒါဘာဟုတ္ေသးလဲ နားေထာင္ဦး၊ ေျပာဦးမယ္။ မနက္ေစာေစာထ၊ တံမ်က္စည္းတို ့ဘာတို ့လွည္း၊ ဘုရားကန္ေတာ့၊ ဘာလုပ္လုပ္ က်ဳပ္အနားက မခြာဘူးဗ်။ ဒါထက္ ေျပာရအုန္းမယ္၊ သူ ့မ်က္လံုးေတြ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာတယ္ဗ်။ အစတုန္းကေတာ့ က်ဳပ္ကို ရိုးရိုးတန္းတန္း စိုက္ၾကည့္တာပဲ။ ေနာက္တျဖည္းျဖည္းေတာ့ က်ဳပ္ကို အင္မတန္မုန္းတဲ့ဟန္၊ ရန္လိုတဲ့မ်က္ႏွာထားမ်ိဳးနဲ ့ၾကည့္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ ့ခ်ည္းေန ့မခြာညမခြာ က်ဳပ္အနားမွာခ်ည္း ေနလိုက္တာ တစ္လတိတိပဲဗ်ာ။ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း တန္ေဆာင္မုန္းေန ့ညဟာ.. နတ္ေတာ္လျပည့္ေန ့က်မွ ေပ်ာက္သြားေတာ့တာပဲ။
ႏုပ္။ ။ေၾသာ္..ဒါပဲလား။
တု။ ။ ဘယ္ကလာ ဒါကမွာလဲဗ်ာ၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေန ့ညက ေပ်ာက္သြားၿပီး လကြယ္ေန ့ညက်ေတာ့ ျပန္ေပၚလာျပန္ေရာဗ်ာ။ က်ဳပ္က တခါျဖင့္ ေမာင္မင္းႀကီးသားကေလး သြားေပၿပီလို ့စိတ္ခ်ရမလိုလို ျဖစ္ေနတုန္း လကြယ္ေန ့ညက သူႀကီးအိမ္မွာ လယ္စာခ်ဳပ္ကိစၥကေလးရွိလို ့သြားစကားေျပာၿပီး ကိုးနာရီေလာက္ ျပန္လာေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားကေလးက ၀င္းေပါက္နားက ေစာင့္ေနေလေတာ့ဗ်ာ.. က်ဳပ္နဲ ့အတူတူ အိမ္ျပန္လိုက္လာေတာ့တာပဲ။ အမွန္ေျပာရမွာျဖင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေပၚလာေတာ့ မလန္ ့လွဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ္ေတာ္ စိုးရိမ္လာတယ္ဗ်ိဳ ့။ ရူးမ်ားရူးခ်င္လို ့လားလို ့ေအာက္ေမ့မိတယ္။ ဒါနဲ ့အိမ္ေရာက္လာလို ့အိပ္ရာထဲ၀င္အိပ္ေတာ့ ေမ်ာက္ကေလးဟာ ဒီတစ္ေခါက္မွာ အရင္တစ္ေခါက္ထက္ ပိုဆိုးလာတယ္ဗ်ိဳ ့၊ အရင္တခါကေတာ့ သူ ့ဘာသာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္ၿပီး ၾကည့္ရံုေလာက္ပဲ။ ဒီတခါက်ေတာ့ သူၾကည့္ပံုမ်က္ႏွာထားကလည္း သိပ္ဆိုး၀ါးတာပဲ။ က်ဳပ္ကိုစားေတာ့ ၀ါးေတာ့မလိုလို အင္မတန္ မုန္းေနတဲ့မ်က္ႏွာမ်ိဳးပဲ။ တခါတခါမွာ အထူးသျဖင့္ ညအခ်ိန္မွာ စားပြဲကေလးေပၚ ထိုင္ေနရာက လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းလို ့သြားေတြၿဖဲၿပီး က်ဳပ္မ်က္ႏွာနားကပ္ၿပီး တခြီးခီြးနဲ ့ေျခာက္ေသးတယ္။
ႏုပ္။ ။မီးထြန္းထားလို ့ျမင္ရတာလားခင္ဗ်ာ။
တု။ ။ မီးမထြန္းဘူးဗ်၊ ေမွာင္လို ့၊ ႏုိ ့ေပမဲ့ ဘယ္လိုပဲေမွာင္ေမွာင္ သူ ့ကိုက်ဳပ္ ျမင္ေနရတာပဲ။ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ ဒီ ့ျပင္ပစၥည္းေတြကို က်ွဳပ္မျမင္ရေပမဲ့ သူ ့ပတ္၀န္းက်င္မွာေတာ့ အေရာင္ကေလး လင္းေနသလိုလိုျဖစ္ၿပီး သူ ့ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းျမင္ရတယ္။ ဒီလိုနဲ ့ျပာသိုလတစ္လလံုး (တစ္လတိတိ) ေန ့ေရာညည့္ပါ က်ဳပ္ဆီမွာေနၿပီး ျပာသိုလကြယ္ေန ့က်ေတာ့ ေပ်ာက္သြားျပန္ေရာဗ်။ ေပ်ာက္ပံုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတယ္။ တကတဲဗ်ာ၊ အံသြားႀကီးႀကိတ္လိုက္၊ သြားႀကီးၿဖဲလိုက္နဲ ့အင္မတန္ စိတ္ဆိုးေနတဲ့ဟန္နဲ ့ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းတဲ့ၿပီး ေရွ ့တိုးေနာက္ငင္နဲ ့ဆုတ္ခ်ည္၊ တက္ခ်ည္လုပ္ေနလို ့က်ဳပ္မွာ ေအာ္ေတာင္ေအာ္လိုက္မိေတာ့မလို ျဖစ္လာၿပီးေနာက္မွ ေနာက္ဆံုးတစ္ခါ မ်က္ႏွာနားကပ္ၿပီး လက္သီးႏွစ္ဘက္ကိုဆုပ္၊ သြားႀကီးကိုၿဖဲျပ ၿပီးမွ ေနာက္ဆုတ္ေနာက္ဆုတ္နဲ ့သြားၿပီး ျပတင္းေပါက္က ခုန္ခ်လိုက္တာ ေပ်ာက္သြားေရာဗ်။
ႏုပ္။ ။ ဒီတခါေတာ့ ျပန္မလာေတာ့ဘူး ဆိုပါေတာ့။
တု။ ။ နားေထာင္ဦးဗ်၊ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ျပာသိုလကြယ္ေန ့ညမွာ ေပ်ာက္သြားလို ့ ၁၅ရက္တိတိၾကာ ၿပီးတပို ့တြဲလျပည့္ေန ့က်ေတာ့ တစ္ခါျပန္ေပၚလာေရာဗ်။
ႏုပ္။ ။ အရင္တခါလည္း ၁၅ရက္ပဲမဟုတ္လား
တု။ ။ ဟုတ္တယ္၊ တစ္လတိတိေနၿပီး ၁၅ရက္တိတိေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာ ႏွစ္ႀကိမ္ရွိၿပီ။
ႏုပ္။ ။ျပန္ေပၚလာတဲ့အခါမ်ားမွာ ဘာမ်ား ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ပါေသးသလဲ။
တု။ ။ ထူးထူးျခားျခားရယ္လို ့ မရွိလွပါဘူးဗ်ာ။ စာဖတ္ရာကေနၿပီး ေမာ့ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ စားပြဲေပၚ ေရာက္ေနတာမ်ိဳးလဲ ၾကံဳဖူးရဲ ့၊ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ခရီးသြားရာမွာ ဘြားကနဲေပၚလာၿပီး ေနာက္က လိုက္လာတာမ်ိဳးလဲ ႀကံဳဖူးပါရဲ ့၊ ဒါထက္ေျပာရဦးမယ္၊ တတိယအႀကိမ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ တစ္မ်ိဳးတိုးၿပီး ဆိုးလာျပန္တယ္ဗ်။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ေျခာက္ရံုလွန္ ့ရံုေလာက္ပဲ သူလုပ္တယ္။ ဒီတခါေတာ့ က်ဳပ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အေႏွာင့္အယွက္ ေပးလာေတာ့တယ္ဗ်ိဳ ့။ ဘာမွ ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ရဘူး။ သူကလိုက္ၿပီး ေႏွာင့္ယွက္ေနေတာ့တာပဲ။
ႏုပ္။ ။ ဘယ္ပံုေႏွာင့္ယွက္သလဲဗ်ာ။
တု။ ။ ဘုရားရွိခိုးေနရင္ ေရွ ့တဲ့တဲ့ကကပ္ၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္း ထိလုမတတ္နဲ ့ သူ ့ပါးစပ္ၿဖဲျပလိုက္၊ သြားၿဖီးျပလိုက္။ ဖင္ကုန္းျပလိုက္  အမ်ိဳးမ်ိဳးေႏွာင့္ယွက္ေနတာ။ က်ဳပ္က မ်က္စိေတာ့မွိတ္ထားတယ္၊ ဘယ္လိုမွိတ္မွိတ္ သူ ့ကိုျမင္ေနရတာပဲ။ ၾကာေတာ့ မေနႏိုင္လို ့ ထလာခဲ့တာပဲ။ တခါတခါမွာလည္း စားပြဲေပၚ ခုန္တက္လိုက္၊ ကုလားထိုင္ေနာက္မွီေပၚ ခုန္တက္လိုက္၊ ျပတင္းေပါက္ေပၚ ခုန္တက္လိုက္ လုပ္ေနရာက က်ဳပ္မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး သူ ့ကိုယ္ကို ဟိုလိုဒီလိုယိမ္းယိမ္း ျပလိုက္တာ သူ ့ကိုၾကည့္ေနရင္း က်ဳပ္စိတ္ထဲမွာ လစ္ခနဲ ေ၀ခနဲ မူးခနဲ  မိုက္ခနဲ  ျဖစ္ျဖစ္လာေလေတာ့ ၾကာၾကာေနရင္ ခက္ေခ်ရဲ ့ဆိုၿပီး အတင္းအာရံုေျပာင္းေျပာင္းပစ္လိုက္လို ့သာပ၊ ႏုိ  ့မဟုတ္ရင္ သတိလစ္ၿပီး ဘာေတြျဖစ္သြားဦးမယ္ မဆိုႏိုင္ဘူး။
ႏုပ္။ ။ခက္လွပါလားဗ်ာ၊ ဒီတခါေကာတစ္လဘဲလား။
တု။ ။ ဒါကေတာ့ မွန္တယ္ဗ်ာ၊ တစ္လတိတိဘဲ သူေနတယ္၊ တေပါင္းလျပည့္ေန ့ညမွာ ေပ်ာက္သြားၿပီး ထံုးစံအတိုင္း လကြယ္ေန ့ညမွာ ျပန္ေပၚလာပါေလေရာဗ်ာ၊ အမွန္ေျပာရမွာ ျဖင့္လကြယ္ေန ့ည ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ် အခ်ိန္ကစၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ ေပၚလာမလဲလို ့ က်ဳပ္စိတ္ထဲက ေမွ်ာ္လင့္ေနေတာ့တာပဲ။
ႏ္ုပ္။ ။မတုန္လွဳပ္ဖူးလား။
တု။ ။ တုန္လွဳပ္တယ္လို ့ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ သို ့ေသာ္ ဒီေကာင္ကေလး ေပၚလာရင္ ငါ့ကို အေႏွာင့္အယွက္ ေပးအံုးေတာ့မွာဘဲကိုးလို ့ စိတ္ခပ္ပ်က္ပ်က္ေတာ့ ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ ဒါနဲ ့အဲဒီညက ဘယ္မွမသြားေတာ့ပဲ အခန္းထဲမွာ စာဖတ္ေနတာ မ်က္လံုးလွန္ၾကည့္လိုက္တာနဲ ့ တၿပိဳင္နက္ စားပြဲေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ကေလး ထိုင္လ်က္ ေပၚလာပါေရာဗ်ား။
ႏုပ္။ ။ ဒီတေခါက္ေကာ ထူးေသးသလား။
တု။ ။ ထူးဘိလားဗ်ာ၊ တိုးၿပီးေႏွာင့္ယွက္တယ္ဗ်၊ ဒါတင္မကေသးဘူး  သူ ့ပါးစပ္ကေတာင္ စကားေျပာလိုက္ေခ်ေသးတယ္။
ႏုပ္။ ။ ဘယ္ႏွယ္လဲဗ်ာ၊ ေမ်ာက္က လူစကားေျပာႏိုင္သလား
တု။ ။ေျပာႏိုင္တာ မေျပာႏိုင္တာ မဆိုႏိုင္ဘူးေလး၊ က်ဳပ္နားထဲမွာေတာ့ ၾကားရတာအမွန္ဘဲ။ မီးေရာင္မရွိဘဲနဲ ့ က်ဳပ္မ်က္ေစ့ထဲမွာ ျမင္ႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ နားကၾကားႏိုင္တယ္ဆိုတာလဲ ဒီနည္းအတိုင္း ျဖစ္မွာေပါ့ဗ်ာ။ ျမင္ရတယ္ ဆိုေသာ္လည္း မံသမ်က္စိ မဟုတ္ေပဘူး၊ မ်က္စိအာရံုေၾကာ ထင္ပါရဲ ့၊ ထိုနည္းတူၾကားရတယ္ ဆိုတာဟာလဲ တကယ့္နားရယ္လို ့ေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး၊ အာရံုေၾကာထဲက ၾကားရတာနဲ ့တူတယ္။
ႏ္ုပ္။ ။ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္၊ ၾကားပံုေျပာျပပါအုန္းဗ်ာ။
တု။ ။ ဒီလိုဗ်ဳ ့ိ၊ က်ုဳပ္ဘုရားရွိခိုးရင္ အရင္တံုးကေတာ့ မ်က္ႏွာနားကပ္ၿပီး ေႏွာင့္ယွက္ရံုဘဲ။ ဒီတေခါက္ေတာ့ က်ဳပ္က အသံထြက္ၿပီးရြတ္ရင္ ေမာင္မင္းႀကီးသားေလးက မဟုတ္တရုတ္ေတြ နင္းကန္ၿပီး ေအာ္ေနတာဗ်ာ့၊ ေအာ္တယ္ဆိုေတာ့ အသံထြက္ရံုတင္ မကေသးဘူး၊ အယုတၱ အနတၱေတြ ေလွ်ာက္ၿပီးေအာ္တယ္။ (မင္းက ဘုရားရွိခိုးေပမဲ့ မင္းစိတ္ဟာ ဘုရားထဲမွာ မေနႏိုင္ပါဘူး ေခြးမသားႀကီးရဲ ့) တဲ့ (မင္းလိုလူမ်ိဳး ဘုရားရွိခိုးလို ့ ဘယ္ကလာ ကုသိုလ္ရႏိုင္မွာလဲ၊ သူတပါးလွဴတဲ့ ဆြမ္းေတြ ကြမ္းေတြ စားၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္မေနဘဲ မိန္းမယူလားဘာလားနဲ ့ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဟာ ေလာကႀကီးမွာ လူပိုသက္သက္ပဲ) တဲ့ တကယ္ဗ်၊ မဟုတ္တမ္း တရမ္းေတြ ေလွ်ာက္ေအာ္ၿပီး တခ်က္တခ်က္မွာ ေခြးမသား၊ ဘာမသား၊ ညာမသားနဲ ့ ဆဲလိုက္ခ်င္ေသးတယ္ဗ်၊ ဒီလိုသာ သူလုပ္ေနရင္ က်ဳပ္ေတာ့ခက္လိမ့္မယ္။
ႏ္ုပ္။ ။ ဘာေၾကာင့္ ခက္ရမွာလဲဗ်ာ။
တု။ ။ ဟာ..ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ။ ေကာင္းေကာင္းေနရတယ္မွ မရွိေတာ့ပဲ၊ ေန ့ေရာညေရာ အၿမဲကပ္ၿပီးႏွိပ္စက္ေနေတာ့တာဗ်၊ စာဖတ္လို ့ေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မဖတ္ရဘူးဗ်။
ႏ္ုပ္။ ။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္လို ့လဲ
တု။ ။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ရမလဲ၊ စာအုပ္ေပၚတက္ၿပီး ထိုင္ထားလို ့ စာလံုးကို လံုးလံုးမျမင္ရဘူးဗ်။
ႏ္ုပ္။ ။ ခက္လွေခ်ကလားဗ်၊ ဆိုပါဦး။
တု။ ။ ဒီတေခါက္ေတာ့ ဒီေလာက္မကဘူး၊ ဆိုးလာျပန္ေခ်ေသးဗ်။
ႏ္ုပ္။ ။ ဟင္…ရွိဘဲရွိေသးလားဗ်ာ
တု။ ။ ရွိေသးတယ္ဗ်ာ၊ နားေထာင္.. က်ဳပ္ေျပာျပဦးမယ္။ မႏၱေလးက ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္လာၾကလို ့ တညေနမွာ ျမစ္ကမ္းပါးတေလ်ာက္ အားလံုးအတူတကြ လမ္းေလွ်ာက္ၾကတုန္းမွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကေလးလဲ ပါလာတယ္ဗ်။ သူတို ့လူစုက ေရွ့ကေလွ်ာက္ၾကေတာ့ က်ဳပ္က ေနာက္ဆံုးက နဲနဲခြာၿပီးလိုက္လာတယ္။ က်ဳပ္တူမကေလးဟာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြကို မသိေပမဲ့ က်ဳပ္မ်က္ႏွာ ၾကည့္ရတာ မရႊင္ပ်ဘူးဆိုၿပီး စိုးရိမ္တာနဲ ့က်ဳပ္အနားက မခြာဘဲ ကပ္လိုက္လာတယ္။ သူ ့အႀကံကေတာ့ မေတာ္တဆ ေနမေကာင္းလို ့ မူးေမာ္ရွိရင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို ့ေပါ့ေလ၊ ကမ္းပါးေစာက္ႀကီးနားေရာက္ေတာ့ ဟိုသတၱ၀ါကေလးက က်ဳပ္ကို ကမ္းပါးေစာက္ေပၚက ခုန္ခ်ဖို ့တိုက္တြန္းတယ္ဗ်။ က်ဳပ္ကလဲ သူခိုင္းရင္ မျငင္းႏိုင္သလိုျဖစ္ၿပီး ခုန္ခ်ေတာ့မယ္အႀကံနဲ ့ တူမကေလးကို ေရွ ့ကသြားႏွင့္ဖို  ့ေျပာတယ္၊ သူကလဲ က်ဳပ္မ်က္ႏွာထားၾကည့္ရတာ ဟန္မက်ဘူးဆိုၿပီး အတင္းျငင္းေနတယ္။ က်ဳပ္ကဇြတ္ႏွင္၊ သူကလဲဇြတ္ျငင္းေနေတာ့တာဘဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္သာ က်ဳပ္အသက္ ခ်မ္းသာရာရေတာ့တာေပါ့။ က်ဳပ္စိတ္က ဘယ့္ႏွယ္လဲဆိုေတာ့ ဒီတူမေလးေရွ ့မွာ ဒီလိုလုပ္လိုက္ရင္ သူ ့ခမ်ာ ရင္ထုမနာျဖစ္သြားေတာ့မွာဘဲ ဆိုၿပီး သြားငဲ့ညွာလိုက္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ဟိုေန ့က မေသတာပဲ။ ႏုိ ့မဟုတ္ရင္ ကိစၥေခ်ာၿပီးၿပီ။
ႏ္ုပ္။ ။ ေသကံမေရာက္ သက္မေပ်ာက္ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္းပဗ်ာ၊ အသက္တစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ဖို ့ ပ်က္ဖို ့ဟာ မလြယ္လွပါဘူး။
တု။ ။ မလြယ္တာ လြယ္တာေတာ့ မဆိုႏိုင္ဘူး၊ ဟိုေန ့က တူမကေလးမရွိရင္ ဧကႏၱလုပ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္၊  ခုတေလာေတာ့ ကိုယ့္ကိုိကိုယ္ စိုးရိမ္လို ့ အဲဒီလိုေနရာမ်ိဳးဆီ မသြားေတာ့ဘူးဗ်။
ႏ္ုပ္။ ။ ေနပါဦးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို ့အခုစကားေျပာေနၾကတုန္းမွာ ဒီေကာင္ကေလး ရွိေနေသးသလား
တု။ ။ အခုေတာ့မရွိဘူး၊ သူေပ်ာက္သြားတာ ၁၃ရက္ရွိသြားဘီ။ သဘက္ခါလကြယ္ေန ့ဆိုရင္ ျပန္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္ ဧကႏၱဘဲ။
ႏ္ုပ္။ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဗ်ာ
တု။ ။ သူ ့ဟာက တေခါက္ထက္တေခါက္ ကဲကဲတက္လာတယ္ဗ်။ တနည္းနည္းနဲ ့ က်ဳပ္ကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္လိမ့္မယ္လို ့ခ်ည္း ထင္ေနတယ္။ ဒါထက္ ေနပါဦးေဒါက္တာ၊ က်ဳပ္ျဖစ္ပံုကို ေျပာျပၿပီးၿပီ။ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုထင္သလဲ။ ေရာဂါပဲလား၊ သို ့မဟုတ္ ဒီေမ်ာက္ေကာင္ဟာက ဘယ္လိုသတၱ၀ါထင္သလဲ။
ႏု္ပ္။ ။ ရုတ္တရက္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနေသးလို ့ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားပါအုန္းမယ္။ ဒါထက္ ခုတေလာမွာ လက္ဖက္ရြက္စိမ္းနဲ ့ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ေသးသလား
တု။ ။ စာမေရးတာၾကာေလေတာ့ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းလဲ မေသာက္ေတာ့ဘူးဗ်။
ႏ္ုပ္။ ။ ဒီလိုျဖစ္ၿပီးမွ စာမေရးတာလား၊ စာမေရးတဲ့ေနာက္မွ ဒီလိုျဖစ္တာလား
တု။ ။ ေနဦး၊ က်ဳပ္စဥ္းစားၾကည့္ဦးမယ္။ ဓာတုကထာနဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ ေနာက္ပိတ္ဆံုးဋီကာကို တန္ေဆာင္မုန္း လဆန္း၈ရက္ေန ့က အၿပီးသတ္လိုက္တယ္။ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန ့ညကစၿပီး ဒီေမ်ာက္ေပၚလာေတာ့ စာမေရးတဲ့ေနာက္မွ ဒီလိုျဖစ္တာပဲ။ ဒီေနာက္ေတာ့ သူေႏွာင့္ယွက္ေနတဲ့အတြက္ စာမေရးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ႏ္ုပ္။ ။ စာမေရးေလေတာ့ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း မေသာက္ဖူး၊ လက္ဖက္ရြက္စိမ္းလဲ မသံုးေတာ့ဘူး၊ ဟုတ္ကဲ့လား
တု။ ။ ဟုတ္ပါတယ္
ႏ္ုပ္။ ။ ကိုင္း.. ေတာ္ေတာ္ကေလး ေနျပင္းသြားၿပီ။ ဒီအေၾကာင္းကို စိတ္၀င္စားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားလိုက္ပါဦးမယ္။
  ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဦးေကတု၏ ႏွလံုးေသြးတိုးပံုႏွင့္ လက္ေမာင္းေသြးတိုးပံုတို ့ကို စမ္းသပ္ၾကည့္၍ မွန္တမ္းရွိေနသည္ကို ေတြ ့ရသျဖင့္ မၾကာမီ ေတြ ့ဆံုၾကဦးမည္ဟု ေျပာၿပီး ထိုင္ရာမွထလိုက္ရာတြင္ ဦးေကတုက (ဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္သူ ့မွ က်ဳပ္မေျပာခဲ့ဖူး၊ ခုေျပာၿပီးေနာက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သာၿပီး စိုးရိမ္လာတယ္ဆရာ၊ က်ဳပ္ကိုျပစ္မထားပါနဲ ့့ေနာ္)
လမ္းခရီး၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဦးေကတု၏ အျဖစ္အပ်က္ကို စဥ္းစားရင္း ပစ္မထားပါႏွင့္ဟု မွာထားလိုက္ေသာ မ်က္ႏွာထား၌ စိုးရိမ္ႀကီးေသာ အမူအရာရွိသည္ကို သတိရသည္ႏွင့္ တိုး၍စိတ္၀င္စားမိေလ၏။
ေနာက္တေန ့ ညေန၌ ေက်ာက္ကုန္းႀကီးရြာမွ စိတၱဇေရာဂါ စြဲကပ္ေသာလူနာတစ္ေယာက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြႏ္ုပ္အားပင့္ေခၚသျဖင့္ လိုက္ပါသြားရေလရာ လူနာမွာ ရုတ္တရက္ လက္လႊတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေရးႀကီးေနသျဖင့္ ညဥ့္အိပ္ေနရေလေတာ့သည္။ ေနာက္ေန ့ညေနတြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ျပန္ေတာ့မည္ဟု ျပင္ဆင္ေနဆဲတြင္ လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၍ ဇရစ္ေခ်ာင္ရြာ ဦးေကတုထံမွ အေရးတႀကီး ေစလႊတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာသျဖင့္ သူ၏ေလွႏွင့္ပင္ ခ်က္ခ်င္းလိုက္လာခဲ့ေလ၏။ ေလွေပၚတြင္ ဦးေကတု၏ တူအား အျဖစ္အပ်က္ကို စံုစမ္းၾကည့္ရာ ဦးေကတုမွာ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မသိ အိမ္ေျမွာင္အမီးျပတ္ကဲ့သို ့ ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူးျဖစ္၍ ေနမထိ ထိုင္မထိျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္ကို မေတြ ့ေတြ ့ေအာင္ရွာ၍ စာတေစာင္ကို ပရိသတ္ေရွ ့တြင္ မေပးပဲလမ္းခရီးေရာက္မွ ေပးဖို ့ မွာထားလိုက္ေၾကာင္း ေျပာၿပီးလွ်င္ စာတေစာင္ကိုထုတ္ေပးေလ၏။ ထိုစာမွာ….
ဇရစ္ေခ်ာင္ရြာ
လဆုပ္(၁၄)ရက္
အစီရင္ခံပါသည္ ေဒါက္တာဦးအုန္းခင္…
ဟိုဟာေရာက္ေနပါၿပီ၊ ခါတိုင္းထက္ တစ္ရက္ေစာ၍ ေရာက္ပါသည္။ ခင္ဗ်ားကို ဖြင့္ေျပာသမွ်သူအားလံုး သိ၍ ကၽြန္ေတာ္ကို ပြက္ပြက္ရိုက္ေအာင္ ႀကိမ္းေမာင္းပါသည္။ ေဒါက္တာဦးအုန္းခင္မကလို ့ မိုးေပၚက နားကင္းႀကီးနွင့့္ သိၾကားမင္းဆင္းကုေတာင္ မရဘူးလို ့ သူကေျပာေနပါသည္။ ဒီတခါသိပ္ေႏွာင့္ယွက္ ပါသည္။
(ဦးေကတု)
ကၽြႏုပ္တို ့သည္ ျမစ္ကမ္းတြင္ ေလွကေလးကိုဆိုက္ကပ္၍ ဇရစ္ေခ်ာင္ရြာဘက္သို ့ ေလွ်ာက္လာၾကေသာ အခါ ေန၀င္ရီတေရာအခ်ိန္ ရွိေနေလၿပီ။ ရြာဦးမွ၀င္လာခဲ့၍ ရြာလယ္သို ့ေရာက္ၾကေသာအခါ ရြာသားတစ္ေယာက္က လူကေလးအား (ေဟ့ဖိုးေတ.. မင္းဘယ္ကျပန္လာတာလဲ) ဟုေမးသျဖင့္ (ဦးေလးဖို ့ ဆရာ၀န္ပင့္လာခဲ့တယ္) ဟုဖိုးေတက ျပန္ေျပာလိုက္ရာတြင္ ထိုသူက ဘာမွျပန္မေျပာပဲ ကၽြႏု္ပ္၏မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္ခါ (ဟင္) ဟုဆိုလိုက္၏။ ထိုခဏတြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း ဦးေကတုအိမ္ဆီမွ အသံတစ္ခ်က္ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ ရိပ္မိေလၿပီ။ သို ့ရာတြင္ ျဖစ္ပ်က္ပံုကို သိလိုေသးသျဖင့္ ဖိုးေတႏွင့္အတူ လိုက္ပါလာခဲ့ရာ ေလွကားရင္းတြင္ ငိုယိုလွ်က္ရွိေသာ တူမကေလးကို ေတြ ့ရေလ၏။
အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ေဖၚျပရေသာ္ ဦးေကတုမွာ မိမိ၏လည္ပင္းကို သင္တုန္းဓားႏွင့္လွီး၍ အဆံုးစီရင္လိုက္သျဖင့္ အေလာင္းကို ေဆးရံုသို ့ပို ့ရန္ စီမံလ်က္ရွိၾကေလ၏။ ျဖစ္ပ်က္ပံုမွာ ဦးေကတုသည္ ဖိုးေတကိုေစလႊတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ အခန္းတံခါးကိုပိတ္၍ အိပ္သည္ဟု အိမ္သားမ်ားက မွတ္ထင္ေလၾကေလရာ ညေနစာ ထမင္းခ်ိန္တန္၍ ေခၚမရသျဖင့္ တံခါးကိုအတင္းဖြင့္ ၾကည့္ၾကသည္တြင္ ခုတင္အနီးတြင္ ေခြလ်က္ ေသေနေသာ ဦးေကတုအေလာင္းကို ေတြ ့ၾကရေလေတာ့၏။
ကၽြႏ္ုပ္၏ စိတ္၌ကား ဦးေကတုသည္ ေမ်ာက္ေကာင္၏ တိုက္တြန္းခ်က္အရ မိမိကိုယ္ကို အဆံ့ုးစီရင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ယံုမွားသံသယမရွိေခ်။
ေနာက္တေန ့တြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဦးေကတု၏ ေနအိမ္သို ့သြား၍ ဖိုးေတအား လက္ဖက္ပင္ကို လိုက္ျပခိုင္း ရာပင္စည္ႏွင့္တကြ အရြက္ပံုသ႑ာန္မွာ လက္ဖက္ပင္ႏွင့္ အလ်င္းျခားနားျခင္းမရွိသည္ကို ေတြ ့ရေလ၏။
ေနာက္ဆံုး၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဖိုးေတအား ထိုသစ္ပင္ကို ႏႈတ္ပစ္ရန္ေျပာရာတြင္ ဖိုးေတက မလုပ္၀ံ့ေၾကာင္းႏွင့္ ျငင္းဆန္ေနသျဖင့္ ဦးေကတုက မွာခဲ့သည္ဟု လီဆယ္၍ေျပာသည္တြင္မွ ႏႈတ္ပစ္လိုက္ေလေတာ့သတည္း။

Credit:တေစ ၦရြာ

No comments

Followers

တမာသားေလး(မတၱရာ)

ေလ့လာသင္ယူဆဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွားေတြ႕ခဲ့ရင္ ခြင့္လႊတ္ပါရန္ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္
Powered by Blogger.